خواص شیر خر چیست؟ | اگر تا امروز از آن غافل مانده‌اید، بخوانید

خواص شیر خر چیست؟ | اگر تا امروز از آن غافل مانده‌اید، بخوانید
سلامتی و زیبایی طبیعی را با مصرف شیر خر (شیر الاغ) تجربه کنید. در ادامه خواص شیر خر را بخوانید.
کد خبر: ۳۰۹۵۵
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

خواص شیر خر احتمالا بیش‌تر به نظرتان یک موضوع برای سرگرمی است تا اینکه واقعا به سلامتی مربوط شود. شیر خر یا شیر الاغ اما فواید زیادی دارد. مثل شیر خیلی از حیوانات دیگر روی زمین!

زی‌سان: شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما شیر خر (شیر الاغ) سرشار از فایده است. به دلیل داشتن لاکتوز فوق العاده کم، حتی افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نیز می‌توانند بدون نگرانی از بابت مشکلات گوارشی، این شیر را مصرف کنند. وجود میزان بسیار بالای آنتی بادی‌ها در این شیر باعث شده تا آن را به عنوان یک معجزه طبیعی بدانند.

جالب است بدانید از درمان آسم گرفته تا رفع جوش صورت، همه جوره می‌توانید روی خواص شیر خر برای سلامتی حساب کنید. در ادامه با زی‌سان همراه باشید و خواص شیر خر را بخوانید.

فواید شیر خر

شیر الاغ برای سلامتی پوست و سیستم گوارشی بسیار مفید است. اما نباید ویژگی‌های درمانی آن را نادیده گرفت. برای مثال، باید بدانید شیر الاغ برای درمان کم خونی یک انتخاب مناسب است. حتی به دلیل خاصیت خلط آور این شیر، می‌توانید آن را برای درمان سرفه استفاده کنید. این شیر نه تنها در مقابل سایر محصولات لبنی چیزی کم ندارد، بلکه از سلامتی بدن شما به بهترین شکل ممکن محافظت خواهد کرد.

انواع خواص شیر خر

به گزارش زی‌سان، خواص شیر خر فراتر از آن چه تا به حال می‌دانید، است. در ادامه انواع خواص شیر خر را به شما توضیح داده‌ایم.

خواص شیر خر برای ریه

تحقیقات نشان می‌دهند، مصرف شیر خر به مدت یک ماه، می‎‌تواند مشکلات تنفسی را درمان کند و موجب حفظ سلامتی ریه شود.

+ پیشنهاد: بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه!

خواص شیر خر چیست؟ | اگر تا امروز از آن غافل مانده‌اید، بخوانید

خواص شیر خر برای پوست

به گزارش زی‌سان، بعید است به یک فروشگاه لوازم آرایشی بروید و یک محصول پوستی که از شیر خر تهیه شده است، نبینید. از شوینده صورت گرفته تا صابون، ماسک و کِرم، شیر خر برای لایه برداری، روشن شدن پوست و آبرسانی به پوست بسیار مفید است.

خواص شیر خر برای جوش صورت

اگر از آکنه‌های پوستی و جوش صورت رنج می‌برید و از روش‌های درمانی نتیجه نگرفته‌اید، محصولات پوستی که از شیر خر تهیه شده‌اند را استفاده کنید یا با روش‌های طبیعی ماسک شیر خر درست کنید و آن را به صورت‌تان بزنید. استفاده از شیر خر برای درمان آکنه و جوش صورت معجزه می‌کند.

خواص صابون شیر خر

اگر از صابون استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم صابون شیر خر تهیه کنید. این صابون برخلاف صابون‌های دیگر، پوست را خُشک نمی‌کند و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. صابون شیر خر، علاوه بر حفظ رطوبت پوست، باعث آبرسانی، پاکسازی و روشن شدن پوست نیز می‌شود.

خواص شیر خر چیست؟ | اگر تا امروز از آن غافل مانده‌اید، بخوانید

خواص شیر خر برای روده

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که لاکتوز موجود در شیر خر بسیار کم است، هضم این شیر بسیار آسان است و علاوه بر هضم آسان، برای درمان یبوست و سلامت روده نیز مفید است.

خواص شیر خر برای درمان آسم

آسم یکی از مشکلات تنفسی رایج است و یک درمان قطعی ندارد. همان طور که در بالا مطالعه کردید، مصرف شیر خر به مدت ۱ ماه می‌تواند در بهبود مشکلات تنفسی از جمله آسم و تنگی نفس مؤثر باشد.

خواص شیر خر برای سُرفه

سُرفه یکی از عوارض ناخوشایندِ سرماخوردگی است و معمولاً تا مدت طولانی پس از بهبود سرماخوردگی نیز باقی می‌ماند. برای درمان سرفه می‌توانید یک لیوان شیر خر را گرم کنید سپس میل کنید. مصرف شیر خر گرم شده به درمان سُرفه کمک می‌کند.

پیشنهاد: ۸ راهکار خانگی برای درمان گلو درد!

خواص شیر خر برای معده

مصرف شیر خر باعث تنظیم جمعیت میکروبی معده و روده می‌شود و از بروز میکروب معده و زخم معده پیشگیری می‌کند.

 

خواص شیر خر برای مردان

علاوه بر خواصی که در بالا گفته شد، مصرف شیر الاغ باعث افزایش قوای جسمی و حتی جنسی در مردان می‌شود. علاوه بر این پروتئین موجود در شیر خر می‌تواند باعث عضله سازی در مردان ورزشکار شود.

پیشنهاد: بهترین و کم‌هزینه‌ترین پروتئین برای ورزشکاران!

خواص شیر خر برای رشد ذهنی جنین

توصیه می‌شود مادران باردار برای کمک به رشد ذهنی جنین خود، امگا۳ و اسید فولیک مصرف کنند. از آن جایی که شیر خر یک منبع غنی از امگا ۳ است، مصرف آن می‌تواند به رشد ذهنی جنین کمک کند.

خواص شیر خر در طب سنتی

در طب سنتی، شیر الاغ برای درمان برخی بیماری‌ها مانند آسم، قند خون، سرما خوردگی، آلرژی و برای پایین آوردن تب ناشی از عفونت تجویز می‌شود.

خواص شیر خر برای پیشگیری از سرطان

به گزارش زی‌سان، شیر خر سرشار از آنتی اکسیدان است. مصرف این شیر برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.

خواص شیر خر برای لاغری و کاهش وزن

تحقیقات نشان می‌دهند، شیر الاغ به دلیل داشتن نوع خاصی از باکتری، به کاهش وزن کمک می‌کند. این باکتری‌ها در بدن به سرعت انتشار می‌یابند و انرژی تولید می‌کنند. این مسئله در کاهش میزان چربی بدن نقش دارد. به همین دلیل، اگر قصد دارید کاهش وزن و خوش اندام ماندن را تجربه کنید، شیر خر بخورید.

پیشنهاد: تقویت استخوان با مصرف این خوراکی‌ها!

خواص شیر خر برای حفظ سلامت استخوان‌ها 

همان طور که می‌دانید، کلسیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار لازم و ضروری است. لبنیات یکی از منابع غنی از کلسیم هستند که برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما برخی افراد به دلیل حساسیت به لاکتوز نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند.

شیر خر به دلیل داشتن مقدار بسیار کم لاکتوز و بر خلاف آن مقدار بسیار زیاد کلسیم، یک پیشنهاد جایگزین برای دریافت کلسیم، در افرادی است که به لاکتوز حساسیت دارند.

سخن پایانی

در این مطلب با خواص شیر خر آشنا شدید. شیر خر برای بدن بسیار مفید است، اما ممکن است تحت شرایط خاص برای بدن شما مفید نباشد، پس قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل کمیاب بودن شیر خر، حتماً آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون